W dniach 18 do 27 marca 2018 roku w klasztorze Bencien w Katmandu Jego Eminencja Drubłang Sangje Njenpa Rinpocze udzielał przekazu Njingthik Ja Szi (Cztery Części Esencjonalnych Instrukcji). Było to wyjątkowe wydarzenie, gdyż zwykle przekaz udzielany jest do jednej lub dwóch części Njingthik, podczas gdy Rinpocze przekazał pełne lungi, abhiszeki i ustne instrukcje do wszystkich czterech części, a także do kilku dodatkowych tekstów. Zebrani otrzymali zatem przekaz do Wima Njingthik, Lama Jangthik, Zabmo Jangthik, Khandro Njingthik, Khandro Jangthik i dodatkowo Karma Njingthik oraz kilka innych cennych lungów. Rinpocze sam otrzymał przekaz do Njingthik Ja Szi od Jego Świątobliwości Dilgo Khjentse Rinpoczego oraz ponownie od Kjabdzie Trulszika Rinpoczego.

Ceremonia odbywała się w ogromnym namiocie, rozbitym w miejscu zburzonej gompy. Wypełniło go szczelnie prawie cztery tysiące uczestników. Ci, dla których nie starczyło miejsca w środku, wytrwale siedzieli wokół namiotu, w pełnym słońcu (temperatura o tej porze roku sięga w dzień do trzydziestu stopni). Także w starej gompie, gdzie umieszczono głośniki i telebim roiło się od ludzi.

Uczestnicy ceremonii przybyli nieraz z bardzo daleka. Było wśród nich kilkudziesięciu tulku, a także kilkuset dordże lobpynów i khenpo. Obecni byli między innymi: Sangter Rinpocze, Damcie Rinpocze, Gjalpo Rinpocze, Ringu Tulku Rinpocze, główny drubpyn z Rumteku, główny khenpo (wraz z trzydziestoma innymi lamami) z klasztoru Mindrolling i wielu innych. Tłumnie zjechali się lamowie i mnisi z różnych klasztorów. Niektórzy całe trzy miesiące szli przez góry specjalnie po to, aby otrzymać te wyjątkowe przekazy od Sangje Njenpy Rinpoczego. Całkiem liczna była też grupa zachodnich uczniów, szczególnie Polaków. Wśród gości specjalnych warto wymienić rodziców Sangje Njenpy Rinpoczego, siostry Kalu Rinpoczego, mamę Mingjura Rinpoczego i rodziców Jangsi Tengi Rinpoczego. Sam Jangsi, zgodnie z zaleceniem Jego Świątobliwości Karmapy i Drubłanga Sangje Njenpy Rinpoczego, nie brał udziału w ceremoniach.

Na głównej ścianie, naprzeciw wejścia do namiotu umieszczono ogromne płótno przedstawiające Buddę Siakjamuniego, gdy po raz pierwszy obrócił Kołem Dharmy. Poniżej znajdował się ołtarz z tradycyjnymi ofiarami, a na jego obu krańcach - trony pozostałych tulku Bencien, czyli Kjabdzie Tengi Rinpoczego i Bencien Czime Rinpoczego. Przed ołtarzem ustawiony został wysoki tron dla Sangje Njenpy Rinpoczego, a przed nim duża usypana mandala z kręgami. Cały namiot zdobiły liczne jedwabie, brokaty i tanki. 

W rogu, za zasłoną przygotowywane były mandale, będące podstawą do udzielanych abhiszek, z ogromnymi, bogato zdobionymi tormami i rozmaitymi przedmiotami rytualnymi. Podstawą była umieszczona na środku niewielka, ale niezwykle cenna mandala Njingthik, która znajduje się w posiadaniu tylko jednego klasztoru w rejonie Himalajów i nigdy nie była nikomu wypożyczana, ale tym razem została udostępniona na osobistą prośbę Sangtera Rinpoczego.

W trakcie przekazów Sangje Njenpa Rinpocze udzielał niezwykle szczegółowych i kompletnych wyjaśnień, co również nieczęsto się zdarza. Na koniec podziękował wszystkim zebranym, w szczególności Sangterowi Rinpoczemu, który wziął na siebie koszty oraz odpowiedzialność za przygotowanie i wystrój miejsca dla przekazów.

Codziennie darczyńcy prześcigali się w składaniu ofiar i sponsorowaniu posiłków dla wszystkich zebranych. Także polska społeczność Bencien złożyła się na ceremonię ofiarowania mandali wraz z symbolami Ciała, Mowy i Umysłu oraz obiad dla wszystkich obecnych.

Dla zwieńczenia dziesięciodniowego przekazu Rinpocze udzielił publicznej abhiszeki Długiego Życia; tym razem była to abhiszeka Amitajusa (Tsepame) z Linii Przekazu Maczik Trypej Gjalmo i Reczungpy.

Wybrane zdjęcia z ceremonii można oglądać w Galerii.


JESTEŚMY RÓWNIEŻ NA
KALENDARIUM WYDARZEŃ
PRZEKAŻ DAROWIZNĘ
 
 
 

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień cookies w przeglądarce.